Скільки має везти самоскид-зерновоз, щоб не було перевантаження?

З посиленням штрафів від Укравтодору за перевантаження самоскидів та фур, допустима вага при перевезенні сільськогосподарської продукції в самоскиді-зерновозі складає 20–25 т замість звичних для наших доріг караванів з автопоїздів-зерновозів із 40–50 тоннами зерна.

Самосвалы перевозки с помощью самосвалов

Але введені обмеження згідно з європейськими стандартами не означають, що перевантажені самоскиди та фури зникнуть з доріг України.

Хочете бути впевненими, що не створите перевантаження понад 20–25 тонн? Можна самоскид 5 тонн купити на Заводі спецтехніки Техкомплект на базі МАЗ-4371 «Корнет» (або використовувати сумісні вантажні шасі від інших брендів) — такі 2-вісні моделі з універсальним тристороннім способом завантаження та розвантаження розраховані на транспортування 4–5 тонн сипучих продуктів об'ємом до 9,6 кубометрів (кузов із надставними бортами).

транспортировка груза самосвалом

Але навіть невелике перевантаження в кілька тонн (а цього не уникнути, чи не так, дорогі наші аграрії?) не зроблять самоскид 5 т злісним порушником на дорогах.

самосвал 5 т самосвал 5 тонн

Штраф чи плата за проїзд?

На думку Владислава Белаха, президента Центру аграрної логістики та інфраструктури, перевізники злаків та іншої сільськогосподарської продукції навряд чи злякаються штрафів за перевантаження. Адже й раніше за перевантаження карали, лише сам штраф називався «платою за проїзд», що стягується в євро згідно з тарифами, встановленими Кабінетом Міністрів України в постанові № 879 від 27 червня 2007 р.

Згідно з постановою Кабміну від 2007 року, плата за перевантаження розраховувалася на підставі двох складових: взяте на борт вантажівки перевантаження та відстань між місцем «бути спійманим» та місцем завантаження. При фіксуванні факту перевантаження загальної ваги фури або допустимого навантаження на вісь значення «зайвої ваги» множиться на тариф (0,1–0,78 €) та на пройдений вантажівкою кілометраж. Тарифну сітку «плати за проїзд з перевагою» зробили таким чином, що 10% перевантаження – це подвійний штраф, перевантаження на 10–40% – штрафують утричі більше, а при перевантаженні понад 40% – п'ятиразово.

Самосвал в Украине Фура в Україні (автопоїзд) може важити до 40 тонн (при масі автомобіля 15–17 т), навантаження на осі може бути:

  • до 11 т - на одиночну
  • до 16 т — на здвоєну
  • до 22 т — на зтроєну.

Первозка грузов Самосвал новый

Тобто, якщо у вас не самоскид 5 тонн на базі МАЗ-4371N2-542-011 з такими характеристиками, як технічно допустима загальна маса автомобіля 10100 кг та навантаження на осі 3800 + 6300 кг, а автопоїзд із 20-тонного зерновоза з таким же причепом, що перевозить зайві 20–30 т, то, проїхавши кілька сотень кілометрів, ви ризикуєте отримати збільшену плату за проїзд з перевантаженням, що обчислюється десятьма тисячами євро! І, при цьому, штраф за фактичне перевантаження, яке не відповідає заявленій у документах вазі вантажу, а також за відсутність дозвільних документів, до осені минулого року був досить маленький — лише 1700 грн (100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян). Порівняно із сумою близько 10 тисяч євро, яку нарахують за проїзд 100 км перевантаженого на 20–30 тонн автомобіля, такий штраф мізерно малий.

Інновації у боротьбі з порушниками габаритно-вагових обмежень

З ухваленням нового законопроекту про габаритно-ваговий контроль, зареєстрований під номером 1047 від 29 серпня 2019 року та підписаний Президентом України 11 вересня того ж року, плата за проїзд з перевантаженням залишається за тими ж тарифами, що затверджені у 2007 році, а ось штрафні санкції за перевагу стають «драконівськими» (але, враховуючи стан наших доріг через рух вічно перевантажених фур, слід визнати, цілком справедливими). Тепер за перевищення гранично допустимої ваги вантажу штрафуватимуть від 8,5 до 34 тисяч гривень (500–2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян):

  • перевантаження 5–10% – 8,5 тис. грн
  • перевантаження 10–20% – 17 тис. грн
  • перевантаження понад 20% – 34 тис. грн.

Отже, закон про габаритно-ваговий контроль вже давно набув чинності. Бачачи на дорозі фуру, в якій заповзятливий господар машин як кузов встановив морський контейнер, в якому можна возити до 60 т зерна, можна на 100% бути впевненим, що машина їде з явним перевантаженням. Але, зважаючи на все, господар фури явно не боїться бути оштрафованим, як не боявся цього і раніше, до введення нового штрафу:

  1. По-перше, контрольно-вагові комплекси є не скрізь на всіх основних напрямках і, до того ж, вони не працюють цілодобово, і тому досвідчені далекобійники знають, де і коли можна потрапити на «щасливий годинник», проскочивши без зважування.
  2. По-друге, на жаль, як і раніше, є можливість «договоритися» зі співробітником «Укртрансбезпеки».
  3. По-третє, під час упіймання машини з перевантаженням у 20–30 т і виписки протоколу, плата за проїзд за тарифами і в цьому випадку, як і раніше, обчислюватиметься десятками тисяч євро, що набагато вище за нові штрафні санкції.

весы для взвешивания грузовых автомобилей установлены под Киевом фото Autocentre система взвешивания (c) Autoconsulting

Статистика перевантажень на українських дорогах (згідно з даними Autoconsulting):

  • 2019 рік — вага сідельного тягача з напівпричепом 202 тонни зафіксована на Одещині (машина прямувала до Івано-Франківська) — поки що це абсолютний антирекорд України з перевантаження. А ще один автомобіль запам'ятався за сукупністю скоєного: за допомогою вагогабаритного контролю автомобілів у русі (Weigh in motion, скорочено WIM) у Калинівці Київської області цього перевізника щебеню було зафіксовано 9 разів, з перевантаженням понад 21 т у середньому!

перегруз 202 т (с) Autoconsulting перевозка щебня с перегрузом

  • 2018 рік – вага зерновоза, «спійманого» у Кіровоградській області, склала 115 т.

зерновоз с перегрузом 115 т 

Чому не можна зловживати перевантаженнями?

Щоб не закінчувати на песимістичній ноті, давайте будемо свідомими громадянами і подумаємо не про штрафи, а про те, що перевантажений понад норму автомобіль це передусім:

  1. Шкода нашим транспортним магістралям – дороги руйнуються від додаткового навантаження на поверхню асфальтового покриття. Особливо це критично в літню пору, коли від спеки асфальт розм'якшується.
  2. Створюємо незручності іншим учасникам руху – навіть сама «м'яка» підвіска в автомобілі, яка має поглинати удари через нерівність траси та забезпечувати комфортну їзду, не впорається з вибоїнами та ямами на дорозі, і будь-який водій відчує недосконалість наших доріг на своїй спині.
  3. Згодом навіть найякісніші ресори, розраховані на наші неідеальні траси і вагання, що гасять на кузов вантажівки від нерівностей на дорозі, в вантажному автомобілі, що постійно перевантажується, виходять з ладу.

Таким чином, перевезення вантажів понад норму завдає шкоди і самій машині, дорогам, і іншим машинам.

Меню

Каталог продукції

Інформація

Зворотній зв`язок

Техкомплект, а/с 19, м. Київ, 03189 info@thk.kiev.ua